021-88310222
کلاس های ترم تابستان 1401

طراحی شخصیت سه بعدی

شروع 1401/04/20

پایان 1401/06/31

نوع دوره مجازی

مبلغ نهایی 5,000,000 ريال

شروع: 1401/04/20

پایان: 1401/06/31

مبلغ نهایی : 5,000,000 ريال

نوع دوره : مجازی

ظرفیت باقیمانده: 48

مدت دوره : 00:00ساعت

کد : 10000080


آشنایی با درس طراحی شخصیت سه بعدی مدرس علی شفیعی

علی شفیعی / کارشناسی مهندسی شهرسازی دانشگاه تهران


سوابق شغلی:

استودیو سیانا – موشن گرافیست

استودیو بازی سرگرمیدن – مدل ساز سه بعدی کارکتر و محیط

استودیو تبلیغاتی دیو – تولید محتوای حوزه ویدئو مارکتینگ

دبیرستان ادب – تدریس انیمیشن استاپ موشن

موشن گرافیست فری لنس(همکاری با معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری، بنیاد ملی بازی های رایانه ای، شتاب دهنده هاب، بنیاد برکت و ...)

استودیو گیف – مدل ساز سه بعدی گیف

شرکت والکس به عنوان متخصص ویدئو مارکتینگ و مدل ساز سه بعدی اشیاء


مهارت ها:

Autodesk Maya

Rhinoceros

Pixologic Zbrush

Adobe Substance Painter

Adobe Photoshop

Adobe Aftereffects

Unity


آنچه در درس طراحی شخصیت سه بعدی خواهید آموخت:

جلسه اول:

معرفی فرایند طراحی کاراکتر در بازی

مبانی مدلسازی سه بعدی اشیاء سخت در Maya

آشنایی و مبانی مدلسازی سه بعدی کاراکتر در ZBrush

جلسه دوم:

آشنایی با آناتومی ابتدایی کاراکتر

طراحی مدل اولیه ی کاراکتر از روی کانسپت

جلسه سوم:

معرفی ابزارهای پیشرفته در ZBrush

طراحی لباس برای کاراکتر

جلسه چهارم:

استایلایز کردن کاراکتر

نهایی کردن کاراکتر در ZBrush

جلسه پنجم:

جمع بندی مرحله ی طراحی کاراکتر در ZBrush

جلسه ششم:

خروجی کاراکتر طراحی شده

ریتوپولوژی مدل طراحی شده در Maya 

جلسه هفتم:

UV Mapping در Maya / 3D Coat

جلسه هشتم:

آشنایی با Substance Painter

فرایند Baking Maps

تکسچرینگ در Substance Painter

جلسه نهم:

آشنایی با نرم‌افزار Marvelous Designer

آشنایی با پلاگین Xgen در مایا

جلسه دهم:

رندر کاراکتر در مایا با موتور آرنولد


توضیحات مدرس پیرامون درس:

بازی های سه‌بعدی برای انواع پلتفرم های گیمینگ تولید می شوند و امروزه کاربران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. کاراکترهای بازی بخش زیادی از هویت آن را تشکیل می دهند و در جریان داستان بازی، شخصیتی پیدا می‌کنند که ما می‌توانیم با آن ها هم‌ذات‌پنداری کنیم. طراحی این کاراکترها، نیاز به مهارت در نرم‌افزارهای سه‌بعدی مختلفی دارد. برای طراحی این کاراکترها، پس از دریافت کانسپت آرت، مدل سه‌بعدی آن را می‌سازیم و پس از مرحله‌ی ریتوپولوژی، برای آن تکسچر می‌سازیم تا برای استفاده در بازی آماده شود.

در این دوره شما با فرایند کلی طراحی سه‌بعدی کاراکترهای بازی آشنا میشوید. در فصل اول، با نرم‌افزار Zbrush  آشنا می شوید و و با استفاده از کانسپت آرت، به صورت کلی، بلاک‌های اصلی آن را تولید می‌کنیم. در مرحله‌ی بعد جزئیات آن را حجاری می کنیم و کاراکترPoly High  را اجرا می‌کنیم. پس از آن مدلمان را Retopology می کنیم تا آن را برای بازی اپتیمایز کنیم. پس از این فصل وارد نرم افزار  Painter Substance  می‌شویم تا برای آن تکسچر و متریال بسازیم و مپ های آن را تولید کنیم و آن را آماده ی استفاده در بازی کنیم.


پیش‌نیاز برای حضور در این کلاس:

این دوره برای علاقه مندان و فعالان حیطه‌ی سه‌بعدی، گیم و انیمیشن مناسب است و پیش‌نیازی به جز علاقه و پشتکار ندارد.