مبلغ نهایی : 5,000,000 ريال
آشنایی با درس طراحی شخصیت سه بعدی مدرس علی شفیعی
علی شفیعی / کارشناسی مهندسی شهرسازی دانشگاه تهران
سوابق شغلی:
استودیو سیانا – موشن گرافیست
استودیو بازی سرگرمیدن – مدل ساز سه بعدی کارکتر و محیط
استودیو تبلیغاتی دیو – تولید محتوای حوزه ویدئو مارکتینگ
دبیرستان ادب – تدریس انیمیشن استاپ موشن
موشن گرافیست فری لنس(همکاری با معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری، بنیاد ملی بازی های رایانه ای، شتاب دهنده هاب، بنیاد برکت و ...)
استودیو گیف – مدل ساز سه بعدی گیف
شرکت والکس به عنوان متخصص ویدئو مارکتینگ و مدل ساز سه بعدی اشیاء
مهارت ها:
Autodesk Maya
Rhinoceros
Pixologic Zbrush
Adobe Substance Painter
Adobe Photoshop
Adobe Aftereffects
Unity
آنچه در درس طراحی شخصیت سه بعدی خواهید آموخت:
جلسه اول:
معرفی فرایند طراحی کاراکتر در بازی
مبانی مدلسازی سه بعدی اشیاء سخت در Maya
آشنایی و مبانی مدلسازی سه بعدی کاراکتر در ZBrush
جلسه دوم:
آشنایی با آناتومی ابتدایی کاراکتر
طراحی مدل اولیه ی کاراکتر از روی کانسپت
جلسه سوم:
معرفی ابزارهای پیشرفته در ZBrush
طراحی لباس برای کاراکتر
جلسه چهارم:
استایلایز کردن کاراکتر
نهایی کردن کاراکتر در ZBrush
جلسه پنجم:
جمع بندی مرحله ی طراحی کاراکتر در ZBrush
جلسه ششم:
خروجی کاراکتر طراحی شده
ریتوپولوژی مدل طراحی شده در Maya
جلسه هفتم:
UV Mapping در Maya / 3D Coat
جلسه هشتم:
آشنایی با Substance Painter
فرایند Baking Maps
تکسچرینگ در Substance Painter
جلسه نهم:
آشنایی با نرمافزار Marvelous Designer
آشنایی با پلاگین Xgen در مایا
جلسه دهم:
رندر کاراکتر در مایا با موتور آرنولد
توضیحات مدرس پیرامون درس:
بازی های سهبعدی برای انواع پلتفرم های گیمینگ تولید می شوند و امروزه کاربران زیادی را به خود اختصاص دادهاند. کاراکترهای بازی بخش زیادی از هویت آن را تشکیل می دهند و در جریان داستان بازی، شخصیتی پیدا میکنند که ما میتوانیم با آن ها همذاتپنداری کنیم. طراحی این کاراکترها، نیاز به مهارت در نرمافزارهای سهبعدی مختلفی دارد. برای طراحی این کاراکترها، پس از دریافت کانسپت آرت، مدل سهبعدی آن را میسازیم و پس از مرحلهی ریتوپولوژی، برای آن تکسچر میسازیم تا برای استفاده در بازی آماده شود.
در این دوره شما با فرایند کلی طراحی سهبعدی کاراکترهای بازی آشنا میشوید. در فصل اول، با نرمافزار Zbrush آشنا می شوید و و با استفاده از کانسپت آرت، به صورت کلی، بلاکهای اصلی آن را تولید میکنیم. در مرحلهی بعد جزئیات آن را حجاری می کنیم و کاراکترPoly High را اجرا میکنیم. پس از آن مدلمان را Retopology می کنیم تا آن را برای بازی اپتیمایز کنیم. پس از این فصل وارد نرم افزار Painter Substance میشویم تا برای آن تکسچر و متریال بسازیم و مپ های آن را تولید کنیم و آن را آماده ی استفاده در بازی کنیم.
پیشنیاز برای حضور در این کلاس:
این دوره برای علاقه مندان و فعالان حیطهی سهبعدی، گیم و انیمیشن مناسب است و پیشنیازی به جز علاقه و پشتکار ندارد.