دوره های مجازی و حضوری

طراحی محیط سه بعدی مقدماتی کد 33

نوع دوره مجازی

هزینه ثبت ‌نام دوره 9,500,000 ريال

هزینه ثبت ‌نام دوره : 9,500,000 ريال

نوع دوره : مجازی

ظرفیت کل: 10

ظرفیت باقیمانده: تکمیل ظرفیت

تعداد جلسات : 10جلسه

کد : 10000257

جنسیت: مختلط

توضیحات دوره:

در این دوره، شما با فرآیند طراحی محیط در بازی‌های کامپیوتری از صفر آشنا می‌شوید. ابتدا با ساخت آبجکت‌های ساده آغاز می‌کنید و سپس به تکنیک‌های Texturing و Shading آن‌ها می‌پردازید. پس از یادگیری مفاهیم پایه هنر سه‌بعدی مانند PBR Shading و Tile Texture، با مفاهیم تخصصی‌تری همچون Procedural Modeling و Block Mesh آشنا خواهید شد. در پایان، کار با انجین بازی یونیتی را یاد می‌گیرید و در کلاس، یک محیط کامل را از ابتدا با هم مدلسازی، تکستچر و نورپردازی خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

جلسه اول:

  • فرآیند طراحی محیط بازی از ابتدا تا انتها 

  • نرم‌افزارهای سه‌بعدی مورد استفاده در دوره

  • مقدمه‌ای بر مایا:

    • رابط کاربری

    • ساخت مدل‌های پیش‌فرض

    • آشنایی با کامپوننت‌ها

    • تبدیل اشکال ساده به مدل‌های پیچیده

  • ساخت چند مدل ساده

جلسه دوم:

  • متریال چیست؟

  • آشنایی با PBR متریال: چطور بسازیم؟

  • UV Mapping: مفهوم و روش‌ها

جلسه سوم:

  • مدلسازی اشکال پیچیده و UV Mapping

  • استفاده موثر از ابزار Smoothed موقت

جلسه چهارم:

  • مدلسازی یک آبجکت از روی Concept

جلسه پنجم:

  • تفاوت مدل‌های Low Poly و High Poly

  • چگونگی ساخت مدل‌های بهینه برای بازی

  • مقدمه‌ای بر Substance Painter

  • تکنیک‌های Baking

جلسه ششم:

  • روش‌های Texturing مدل‌های ساخته‌شده

  • نحوه خروجی‌گیری مدل و تکستچر

  • تعریف پروژه‌های دانش‌پژوهان

جلسه هفتم:

  • مقدمه‌ای بر یونیتی: رابط کاربری، وارد کردن مدل و تنظیم متریال

  • شروع به ساخت یک محیط بازی از صفر

  • مقیاس‌بندی و Block Mesh

  • طراحی مراحل

  • آشنایی با Procedural Modeling

جلسه هشتم:

  • ادامه ساخت محیط بازی

جلسه نهم:

  • نورپردازی پیشرفته و Light Mapping در یونیتی

  • کاربرد UV دوم در نورپردازی

  • ادامه ساخت محیط بازی

جلسه دهم:

  • ادامه ساخت محیط بازی

  • بررسی پروژه‌های دانش‌پژوهان و رفع ایرادات