دوره های مجازی

طراحی محیط سه بعدی کد 42

نوع دوره مجازی

هزینه ثبت ‌نام دوره 11,500,000 ريال

چهارشنبه 18:00 - 20:00

هزینه ثبت ‌نام دوره : 11,500,000 ريال

نوع دوره : مجازی

ظرفیت کل: 15

ظرفیت باقیمانده: 15

تعداد جلسات : 10جلسه

کد : 10000313

جنسیت: مختلط

در این دوره، شما با فرآیند طراحی محیط در بازی‌های کامپیوتری از صفر آشنا می‌شوید. ابتدا با ساخت آبجکت‌های ساده آغاز می‌کنید و سپس به تکنیک‌های Texturing و Shading آن‌ها می‌پردازید. پس از یادگیری مفاهیم پایه هنر سه‌بعدی مانند PBR Shading و Tile Texture، با مفاهیم تخصصی‌تری همچون Procedural Modeling و Block Mesh آشنا خواهید شد. در پایان، کار با انجین بازی یونیتی را یاد می‌گیرید و در کلاس، یک محیط کامل را از ابتدا با هم مدلسازی، تکستچر و نورپردازی خواهیم کرد.

جلسه اول:

فرآیند طراحی محیط بازی از ابتدا تا انتها، نرم‌افزارهای سه‌بعدی مورد استفاده در دوره، مقدمه‌ای بر مایا:رابط کاربری

ساخت مدل‌های پیش‌فرض، آشنایی با کامپوننت‌ها،  تبدیل اشکال ساده به مدل‌های پیچیده، ساخت چند مدل ساده

جلسه دوم:

متریال چیست؟ آشنایی با PBR متریال: چطور بسازیم؟، UV Mappingمفهوم و روش‌ها

جلسه سوم:

مدلسازی اشکال پیچیده و UV Mapping

استفاده موثر از ابزار Smoothed موقت

جلسه چهارم:

مدلسازی یک آبجکت از روی Concept

جلسه پنجم:

تفاوت مدل‌های Low Poly و High Poly

چگونگی ساخت مدل‌های بهینه برای بازی

مقدمه‌ای بر Substance Painter

تکنیک‌های Baking

جلسه ششم:

روش‌های Texturing مدل‌های ساخته‌شده

نحوه خروجی‌گیری مدل و تکستچر

تعریف پروژه‌های دانش‌پژوهان

جلسه هفتم:

مقدمه‌ای بر یونیتی: رابط کاربری، وارد کردن مدل و تنظیم متریال

شروع به ساخت یک محیط بازی از صفر

مقیاس‌بندی و Block Mesh

طراحی مراحل

آشنایی با Procedural Modeling

جلسه هشتم:

ادامه ساخت محیط بازی

جلسه نهم:

نورپردازی پیشرفته و Light Mapping در یونیتی

کاربرد UV دوم در نورپردازی

ادامه ساخت محیط بازی

جلسه دهم:

ادامه ساخت محیط بازی

بررسی پروژه‌های دانش‌پژوهان و رفع ایرادات